Jedną z najwygodniejszych form zabezpieczenia zobowiązań kontraktowych są gwarancje. Z punktu widzenia wykonawcy, szczególnie atrakcyjne są gwarancje ubezpieczeniowe, które zazwyczaj mają niższy koszt niż gwarancje bankowe i co równie istotne, nie obciążają łącznego limitu kredytowego jaki bank przyznał danej firmie (nie zmniejszają poziomu możliwego do uzyskania z banku finansowania).
PROSPECTOR wspiera swoich Klientów w organizacji procesu uzyskiwania gwarancji poprzez:
- przeprowadzenie wśród ubezpieczycieli konkursu ofert na wystawianie gwarancji oraz porównanie uzyskanych ofert
- negocjację warunków umowy o wydanie gwarancji, w tym wymaganych zabezpieczeń,
- aranżowanie z wybranym ubezpieczycielem otwartej linii gwarancyjnej zapewniającej uproszczoną procedurę uzyskiwania gwarancji,
- bieżącą obsługę uzyskiwania jednostkowych gwarancji ubezpieczeniowych.
Najczęściej PROSPECTOR aranżuje dla Klientów generalne umowy o wydawanie gwarancji w formie linii gwarancyjnych, które zawierane są z ubezpieczycielami powszechnie akceptowanymi przez beneficjentów gwarancji. W ramach linii gwarancyjnej ubezpieczyciel wystawia jednostkowe gwarancje przez określony czas (zazwyczaj 12 miesięcy), do wysokości uzgodnionego limitu, na warunkach określonych w umowie o linię gwarancyjną. Obsługa linii gwarancyjnej przez PROSPECTOR zapewnia sprawne i szybkie otrzymywanie gwarancji w oparciu o uproszczoną procedurę, bez konieczności składania każdorazowo dokumentacji i zabezpieczenia. Dodatkowo monitorujemy terminy wygasania poszczególnych gwarancji, a w razie potrzeby prowadzimy w imieniu naszych Klientów negocjacje z ubezpieczycielami brzmień gwarancji dostosowanych do specyficznych oczekiwań beneficjentów.
Obsługujemy wszystkie rodzaje gwarancji kontraktowych:
- wadialne,
- należytego wykonania kontraktu,
- usunięcia wad i usterek.
Oprócz gwarancji kontraktowych prowadzimy obsługę w zakresie gwarancji zapłaty długu celnego, które zabezpieczają należności celno-podatkowe wobec Izb Celnych.