Nasze działania
- Analiza sytuacji
Przeanalizowaliśmy treść umowy ubezpieczenia. Odnieśliśmy ją do najlepszych praktyk rynkowych i naszego doświadczenia. Dodatkowo przejrzeliśmy dokumentację dotyczącą szkody i wypracowaliśmy argumentację do odwołania.
- Konsultacje z Klientem
Przeprowadziliśmy serię spotkań z XYZ, aby lepiej zrozumieć potrzeby Klienta oraz poznać funkcjonujące w firmie procedury. Przygotowaliśmy odwołanie od odmownej decyzji ubezpieczyciela. W jego wyniku Klient otrzymał odszkodowanie częściowo pokrywające poniesioną stratę. Wspólnie z Klientem opracowaliśmy założenia do nowego programu ubezpieczenia.
- Konkurs ofert na ubezpieczenie
W oparciu o pełnomocnictwo otrzymane od Klienta, zorganizowaliśmy konkurs ofert (Allianz Trade, Atradius, Coface, Credendo, Ergo Hestia, KUKE) i przeprowadziliśmy negocjacje. Dzięki wykorzystaniu konkurencji udało się uzyskać korzystniejsze warunki, w tym obniżenie składki o prawie 20%. Jednocześnie warunki ubezpieczenia zostały lepiej dostosowane do praktyki biznesowej Klienta (np. brak konieczności zgłaszania do windykacji należności od sieci handlowych, pomimo przeterminowań). Do umowy wprowadziliśmy klauzulę uprawniającą Klienta do wypowiedzenia umowy, gdy łączny poziom pokrycia limitów spadnie poniżej 75%.
W wyniku konkursu wybrany został nowy ubezpieczyciel.
- Dostosowanie procedur wewnętrznych
Klient z naszą pomocą wprowadził kilka drobnych zmian w swoich procedurach zarządzania należnościami, aby lepiej pasowały do wymogów nowej umowy ubezpieczenia. Minimalizuje to ryzyko odmowy odszkodowania w przyszłości.
- Umowa uzupełniająca z drugim towarzystwem
Ponieważ wybrany w konkursie ubezpieczyciel, nie mógł zaoferować satysfakcjonujących limitów dla kilku odbiorców, przeprowadziliśmy negocjacje z drugim ubezpieczycielem. W ich wyniku Klient zawarł „uzupełniającą polisę”. Zdecydowanie poprawiło to całościowe pokrycie limitów kredytowych (ponad 90%). Aby ułatwić obsługę obydwu polis, w umowie uzupełniającej wprowadzone zostały takie same procedury jak w polisie głównej (te same terminy na zgłoszenia, identyczne okresy raportowania, itp.)
Działania po zawarciu umów ubezpieczenia
Wyznaczony ze strony Prospector opiekun Klienta wspiera jego pracowników w bieżącej obsłudze polis. Potrzeba wsparcie dotyczy najczęściej „trudnych limitów kredytowych” oraz wyjaśnień szczegółowych zapisów polisy w kontekście relacji z kontrahentami (np. dopuszczalność prolongaty płatności, zgłoszenia do windykacji).
Dodatkowo, na bieżąco informujemy Klienta o zmianach zachodzących na rynku, np. statystyki dotyczące niewypłacalności przedsiębiorstw.
Wyniki
Nasze działania przyniosły XYZ następujące korzyści:
- częściowa wypłata odszkodowania z dotychczasowej polisy (130 tys. zł), mimo wcześniejszej całkowitej odmowy,
- obniżenie kosztów ubezpieczenia w kolejnym okresie o niespełna 20%,
- lepsze zabezpieczenie należności – uzyskane wyższe limity kredytowe od dwóch ubezpieczycieli,
- zminimalizowane ryzyko odmowy wypłaty odszkodowania (dostosowanie procedur w polisie do praktyki biznesowej Klienta),
- mniejsze obciążenie osób obsługujących ubezpieczenie po stronie Klienta (wsparcie ze strony opiekuna z Prospectora).